Welkom bij Botercreme en Eieren!

Bestellingen zijn te plaatsen via het emailadres:
maren.botercremeeneieren@gmail.com!

De prijslijst staat rechts aan de zijkant ---->

maandag 11 juli 2011

Test-Barbietaart

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag de Wondermold bakvorm van Wilton gekregen, oftewel: de Barbietaart! Tot nu toe heb ik daar nog steeds niks mee gedaan omdat het er steeds niet van kwam en ik ook niet echt iemand had om hem voor te maken.. Tot nu!
Het dochtertje van mijn baas is bijna jarig en ze wilde vorig jaar al een prinsessentaart en dit jaar gaan we die van vorig jaar perfectioneren! Maar omdat ik deze bakvorm nog nooit heb gebruikt en de eerste taart nooit helemaal perfect word omdat ik dan nog een beetje moet experimenteren, moest er een test-taart gemaakt worden.
En die wilde mijn baas ook hebben om cadeau te doen aan het dochtertje van haar zus. Dus er moest flink gebakken worden :D
Dit was het begin:

Het ging eigenlijk al beter dan gepland want door allerlei bakmix schema's had ik meteen voldoende beslag enzo en de goeie baktijd voor de vorm. Ik had nog mooi roze botercrème in de vriezer liggen dus dat kwam ook mooi uit.
Na de botercrème werd het dit:
Alleen toen was mijn inspiratie op :p Ik wist niet of het bloemetjes, hartjes of sterretjes moesten worden, of dat ik nog met icing aan het gang ging.. Ik wist alleen dat het roze en geel werd..
Lotte, mijn zus, had iets meer inspiratie en uiteindelijk werd het 'zo'n driehoek tot boven weetjewel, met van die twee lappen stof en dan de voorkant een andere kleur!'
Toen ik dat uiteindelijk had kwam het een beetje vanzelf verder, hier een bloemetje, en gouden pareltje erin, strik op haar kont, *tadaaaa*!

Alleen toen moest Mevrouw zelf nog aangekleed worden en dat ging iets minder gestroomlijnd.. Ik kreeg ten eerste het fondant er niet goed omheen, en toen plakte het niet fatsoenlijk vast, dacht ik eindelijk dat het goed was draaide ik haar om, staken haar tieten dwars door de fondant! Ons mam kwam even kijken of alles wel goed ging toen ik haar over het aanrecht gooide met een harde "Ik word gek van dat mens!!" Uiteindelijk heeft ons mam ook de roze lap fondant om haar heen gevouwen gekregen en heb ik haar verder afgemaakt met een finishing touch!
En dan hier het resultaat:
Zo voor een eerste experiment best wel goed gelukt al zeg ik het zelf!! :D

Ik heb hem niet gevuld deze keer omdat het maar een simpele test-taart moest worden.
Je kunt deze taart bestellen vanaf 20 euro, ligt eraan hoe je hem gedecoreerd wilt hebben. Meer fondant of bijvoorbeeld veel glitter, pareltjes of iets dergelijks betekent natuurlijk hogere kosten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten