Welkom bij Botercreme en Eieren!

Bestellingen zijn te plaatsen via het emailadres:
maren.botercremeeneieren@gmail.com!

De prijslijst staat rechts aan de zijkant ---->

zondag 11 september 2011

Experimenten!

Weer een taart gebakken deze week! :D
Een collega van me werd 24 en dat moest gevierd worden natuurlijk. Én het was een goed moment voor een experiment!
Ik had de overgebleven cupcakes van de braderie aan mijn buurvrouw Corrine gegeven voor op haar werk en toen kreeg ik sinaasappelfondant en eetbare glitter van haar! De glitter had ik al gebruikt op de barbietaart maar de sinaasappelfondant moest nog ergens op..
En toen was Seline jarig :D Goed excuus voor een taartje dus! Het werd een simpel boltaartje, zonder vulling, met sinaasappelfondant en vrolijke bloemetjes. Check, it, out!

Blogspot flipt de foto de hele tijd omver, dus het moet even zo.. maar het komt zo ook wel over denk ik :)
Het oranje is helemaal van sinaasappelfondant en het experiment was een beetje wat voor vulling er in moest.
Seline vond de taart heel leuk en iedereen heeft hem geproefd en we zijn tot de conclusie gekomen dat er helemaal geen vulling in moet! Het sinaasappel is wel een beetje artificial, maar zeker lekker. Het geeft ook echt een goeie volle smaak, zodat er niks meer in hoeft anders word het echt teveel van het goeie! Een lekker laag botercreme of slagroom is genoeg, dus dat doen we de volgende keer.. Het fruitfondant komt van de scrapbookwinkel in Heesch die ook een kleine taartafdeling hebben. Corrine zei dat ze ook aardbeienfondant hebben dus dat is ook nog een goeie om te proberen. Het is iig zeker lekker!

Even iets anders.. Vandaag heb ik ook lekker in de keuken gestaan en heb ik 48 minicupcakes gebakken! :)
Janneke, mijn baas, wilde eigenlijk iets anders dan een taart en de gewone cupcakes zijn nogal een mond vol voor de kleintjes..of er niet iets kleiners was? Ja hoor!
Dus vanmiddag heb ik een hele hoop mini's gebakken om te kijken hoeveel ik er kan maken uit een bepaalde hoeveelheid beslag, en natuurlijk om aan mijn opdrachtgeven te laten zien ;)
Ziet er gezellig uit he? Nu nog even voorstellen met een gezellig laagje fondant of een dikke toef botercreme :) Dat komt misschien nog als Janneke ze ook zo gezellig vind ;)
De etagère is trouwens mede mogelijk gemaakt door mijn moeder :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten