Welkom bij Botercreme en Eieren!

Bestellingen zijn te plaatsen via het emailadres:
maren.botercremeeneieren@gmail.com!

De prijslijst staat rechts aan de zijkant ---->

zondag 28 augustus 2011

Dora en Checkers!

Nog even een paar taarten showen hoor!
Omdat ik aangenomen ben bij de Hogere Hotelschool in Maastricht(yaay!) heb ik van mijn buurvrouw een Checkers bakvorm gekregen. Het zijn drie lage ronde bakvormen met een ring die je erin kan zetten zodat je verschillende kleuren beslag naast elkaar kan gieten. Het klinkt zo een beetje ingewikkeld en moeilijk, dus ik zal het effect gewoon even laten zien :p


Ziet er grappig uit he?? Het zijn eigenlijk dus drie taartlagen die je apart bakt en daarna op elkaar plakt met botercreme, slagroom of jam o.i.d.. Ik heb het nu met chocolade en gewone biscuit gedaan maar het kan ook met allerlei kleurstoffen, geel en roze bijvoorbeeld. De taart zelf heb ik nogal simpel gehouden met een grote strik eromheen en wat confettiglitter overal, maar wel met een lekkere felgroene kleur allemaal!

Het was wel even spannend met het aansnijden want dan weet je pas of hij echt goed gelukt is en dat de twee kleuren niet gemengd of iets uitgezakt zijn. En het was mijn eerste Checkers-taart, dus dat is altijd een beetje uitproberen!

Een tijdje terug kreeg ik een verzoek voor een Dora-taart, een al bekend terrein:) Ik heb al een hele tijd terug een keer voor het kindje van de vriendin van mijn baas(snapjemnog?) een Dora-taart gebakken. Ik heb er zelf alleen geen foto's meer van door het gejatte fototoestel, en de enige foto die van de taart is gemaakt op het feestje(door een kapot fototoestel) is met het jarige erop en een stukje uit de taart. Maar dat is net zo gezellig:)
Er steekt ook nog zo'n lekkere dikke aardbei uit, haha! In deze taart zit trouwens één laag vulling, maar tegenwoordig prop ik er twee in één taart zodat er lekker veel fruit in kan!
Nu naar mijn laatst gemaakte Dora-taart:

Hij was zoals je ziet voor Pien, die vorig jaar een Bumbataart wilde. Ze was er dit jaar net zo blij mee, en had meteen haar vingers vol glittergel ;)

Dat was het weer voor vandaag!!
Daaaaaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten